dissabte, 2 de juny del 2012

Un passat increïble, un gran present i un futur prometedor

Jaume Alguersuari, pilot català de 22 anys, compta amb l'experiència de 46 Grans Premis de Formula 1. Actualment, està fora de la graella del 2012, però segueix vinculat a la F1 gràcies a la seva tasca com a pilot provador de Pirelli i com a comentarista per a la BBC. Tot i això com ja ha dit el Jaume en diverses ocasions, la temporada vinent podrem tornar a veure el Jaume en la graella del 2013, tot i que encara no sabem en quin cotxe el veurem pujat.
I, com ja hem promès en la nostra pàgina del Facebook, aquí podreu saber quins han estat els millors moments segons el Jaume de les seves temporades a la F1, què esta fent durant aquest any i quines són les perspectives per la pròxima temporada.

UN ANY FORA DE LA GRAELLA
"Crec que aquesta parada era molt necessària. Estic disfrutant d'una altra manera, i gracies a Pirelli, i a la feina que faig com a comentarista tècnic a la BBC en radio i televisió, segueixo molt vinculat."

LA RELACIÓ AMB RED BULL
"Mai es van plantejar d'oferir-me un rol com a tercer pilot."
"A Barcelona vaig parlar amb la direcció de Toro Rosso i Red bull, amb els que no havia parlat des de desembre. Amb l''staff tècnic' i l'equip vam intercanviar alguna trucada i hi ha una relació molt bona."

LA TORNADA A LA F1
"L'única oferta per córrer el 2012 va ser la de Lotus F1. Quan et descavalguen a meitat del desembre d'un projecte pràcticament t'estan deixant sense opcions per córrer. Però com s'ha demostrat, a vegades es tenca una porta i se n'obren dos."
"En el 2013 estaré a la F1 un altre cop. Però encara hi ha temps per avaluar les diferent opcions."
"Cada dia dedico unes tres o quatre hores a la preparació física. Es fonamental estar en forma. En qualsevol moment pot sortit la possibilitat de saltar a un F1 i s'ha d'estar preparat."

L'ARRIBADA A LA F1
"Les meves primeres voltes amb un F1 van ser un shock. No havia fet ni un sol quilòmetre de test en un circuit. Tenia clar que el més important era arribar allà amb humilitat i no cometre errors. Van veure el meu desembarg molt arriscat, però vaig poder demostrar que estava al nivell. Un F1 es com qualsevol altre monoplaça, més gran ,i el que més impacta és la frenada i l'acceleració, i tenir a 10 mecànics al voltant del teu cotxe..."

ELS MILLORS I PITJORS MOMENTS A LA F1
"El millor moment sense cap dubte es el meu primer bon resultat a la F1, quan vaig fer el setè lloc l'any passat. El millor resultat que havia obtingut l'equip en anys. El pitjor moment es quan vaig perdre a el meu amic i company, Raniero, el meu preparador físic. Va ser molt dur."

DJ SQUIRE AND F1
"La F1 es la meva prioritat i la música la produeixo en els moments en els que no estic ocupat en la F1. Quan arriba un moment creatiu s'ha d'aprofitar. Arriba en el moment més inesperat. Ara treure el meu segon treball, estem de promoció tot el mes."

TEST:
Quin és el teu circuit preferit?
"Suzuka."

La teva millor carrera (a Corea vas estar fantàstic)...
"Llavors, aquesta!"

Amb quin avançament dels teus et quedaries?
"El que li vaig fer a Hulkemberg el 2010."
(Aquí us deixem un vídeo)



De tots els Grans Premis, tria'n un on et vas quedar amb ganes de més...
"En el GP de Xina i en el GP de Corea de 2010 podíem haver estat cinquens... A Corea, vam fallar en l'estratègia, vam perdre 20 segons el en 'pit stop'. Era una carrera en mullat i amb safety car."

Quin és el porcentatge de veure't en la graella de l'any que vé? Què faries en cas de no encontrar seient?
"Estarem en la graella de la F1 el 2013. Tot arribarà, i estic segur que quan torni, serà el millor Jaume que haguem vist mai."

(Entrevista i test de Intereconomía, Punto Pelota)